De Delftse modelbouwvereniging naar de hobbybeurs in Bleiswijk januari 2013

Ook in 2013 was de Delftse Modelbouwvereniging al op een beurs te zien. Het weekend van 19 en 20 januari was het weer zover, de hobbybeurs in de Bleiswijkse veilinghal.

We stonden hier met een kleinere baan als anders, bestaande uit ongeveer 14 modules van een meter. De baan bestond onder meer uit de Dintelhavenbrug, station Bommelo en twee keerlussen.

De baan was ouderwets bediend met analoge trafo’s, omdat het bloksysteem dat we hebben is uitgelegd op een veel grotere baan. Er kwam wel van alles voorbij rijden, natuurlijk veel, héél veel Nederlands materieel.

Van de NS1100, NS1200, NS1300,NS1600,’Koplopers’ tot ‘Wadlopers’, maar ook ander materieel van maatschappijen die op het Nederlandse spoor te vinden zijn zoals: ACTS, Rail4Chem, HGK, ITL en ga zo maar door.