N Modelspoorbaan

De Delftse Modelbouwvereniging is een vereniging van enthousiaste N-spoorders.

Hollandse modulebaan

De club is begonnen met een module baan die is afgeleid uit N-track princiepes. Ieder bouwt zijn eigen modules die volgens normen aansluiten op de volgende modules. Zo is de baan flexibel in te delen en in verschillende afmetingen in te richten. Wie zijn modules wilt bouwen is dus gebonden aan een aantal normen, maar daar binnen is genoeg vrijheid om van alles te kunnen bouwen, zoals bruggen, stations, bochten, rangeertereinen maar ook splitsingen en keerlussen.

De vereniging is al meer dan 25 jaar op deze manier actief aan het bouwen en in die jaren zijn er dus ook heel wat leden geweest die hun modules hebben geschonken aan de vereniging om dat zijn wegens privé redenen zoals verre verhuizing, te druk etc niet meer bij de DMV hun hobby kunnen uitoefenen. Zo is de helft van het aantal modules die er zijn eigendom van de verenging. Wil je dus niet helemaal van af het begin beginnen, dan zijn er nog genoeg modules die een opknap beurtje kunnen gebruiken of die qua scenery nog lang niet af zijn.

Duitse bergbaan

Naast het bouwen van modules zijn we tien jaar geleden gestart met het bouwen van een kleinere duitse bergbaan. Deze baan bouwen we echt in clubverband en dus niet ieder zijn eigen stukje. Hierdoor versterkt het club gevoel en zijn we ook in staat met minder mensen aan een beurs deel te nemen. Op dit moment is het leggen van de sporen gereed en zijn we in de fase aanbeland dat het elektrische gedeelte kan worden aangesloten en het ballast gestrooid kan worden. Daarnaast is er nog wat opbouw werk nodig voor het maken van bergen en muren. Zie ook de nieuws berichten.

dscf4642