Hobbyfestival Ahoy 2013

Zo, de beurs is weer voorbij en het was weer een groot succes!

Zaterdag ochtend moesten we allemaal vroeg uit de veren om zo vroeg mogelijk Ahoy binnen te gaan. Om half acht werden we eindelijk binnen gelaten en zijn we als een speer gaan opbouwen.

IMG_4832

Gelukkig hebben we de laatste twee jaar al aardig wat ervaring opgedaan om de baan op te zetten, waardoor we rond tien uur de baan klaar hadden staan.

Na het poetsen van de baan moesten we helaas nog een paar storingen verhelpen voordat de treinen reden, maar toen alles eenmaal reed kwamen weer mooi combinaties langs. Zo reed er bijvoorbeeld een 1200 loc met plan E’s, plan W’s, een 6400 met een sleep zelflossers, en zelfs een verdwaalde Zwitserse trein kwam voorbij!

IMG_4850

Het was een geslaagd weekend en wil ook iedereen bedanken voor hun inzet, waardoor deze beurs weer een succes is geworden!

Hobbyfestival Bleiswijk 2013 was een groot succes!

Het zit er weer op, maar we hebben er allemaal van genoten. Het weekend stond geheel in het teken van hobby’s. Van modelspoor tot helicopters en boten, tot poppenhuizen, voor iedereen wat.

Er zijn een hoop filmpjes gemaakt van onze modelspoorbaan. Deze zullen we stuk voor stuk toevoegen aan onze website zodat er nog eens teruggekeken kan worden op het mooie materieel dat over de flink opgeknapte baan heeft gereden.

Meer filmpjes vind je straks via het menu onder => Filmpjes => Hobbyfestival 2013.

Binnenkort! De Delftse Modelbouwvereniging te zien op beurzen

Binnenkort is onze Nederlandse modulebaan weer te zien op een aantal beurzen.

Op 24 en 25 augustus staan we met een kleine variant van de module baan op de Hobby beurs in Bleijswijk (ongeveer 8-12 meter lang)

Hobbyfestival website klik hier!

Op 5 en 6 oktober zijn we te zien op de hobby beurs in Ahoy Rotterdam. Op deze beurs exposeren we met een groter variant van onze modulebaan zoals op Eurospoor eerder was te zien afgelopen jaar. (een U opstelling van meer dan 25 meter baan!)

Hobbyfestival Ahoy site Klik hier!

Nieuwbouw en restaureren van modulebakken

De DMV is in de jaren van haar bestaan vele modules rijker geworden welke zijn gebouwd door leden en oudleden. We hebben op dit moment meer dan 50 modules. De meeste van deze modules zijn nog in gebruik, maar inmiddels toe aan revisie.

Waarom? Sommige van deze modules zijn al meer dan 20 jaar oud en aan bedrading en scenery is al een tijd niets gedaan en vervangen. Nu zijn we met vele leden bezig een solide basis neer te zetten van een aantal modules. Inmiddels zijn deze opnieuw bedraad en alle wissels zijn voorzien van een nieuwe aandrijving.

Daarnaast is er flink gewerkt aan de sceney. Zo heeft het station nu een nieuw gebouw en de perrons zijn verlicht d.m.v. LED verlichting.Een keerlus is zijn bos kwijt en heeft plaats gemaakt voor een klein dorp met boederijen en molens.

Ook heeft deze keerlus extra rangeersporen gekregen voor meer speelmogelijkheden. Nog steeds zijn we bezig deze basis te verfraaien. Naast deze restauraties zijn er leden druk bezig met nieuwbouw projecten en kan hier zijn creativiteit op kwijt. Hopelijk verwelkomen we deze modules snel op de komende beurzen.

De Delftse modelbouwvereniging naar de hobbybeurs in Bleiswijk januari 2013

Ook in 2013 was de Delftse Modelbouwvereniging al op een beurs te zien. Het weekend van 19 en 20 januari was het weer zover, de hobbybeurs in de Bleiswijkse veilinghal.

We stonden hier met een kleinere baan als anders, bestaande uit ongeveer 14 modules van een meter. De baan bestond onder meer uit de Dintelhavenbrug, station Bommelo en twee keerlussen.

De baan was ouderwets bediend met analoge trafo’s, omdat het bloksysteem dat we hebben is uitgelegd op een veel grotere baan. Er kwam wel van alles voorbij rijden, natuurlijk veel, héél veel Nederlands materieel.

Van de NS1100, NS1200, NS1300,NS1600,’Koplopers’ tot ‘Wadlopers’, maar ook ander materieel van maatschappijen die op het Nederlandse spoor te vinden zijn zoals: ACTS, Rail4Chem, HGK, ITL en ga zo maar door.