Kermis module Richard

Na jaren module’s op de club te hebben opgeknapt, wil ik nu eindelijk een module voor mezelf bouwen.
Eerst had ik het idee om een laad/los emplaccement voor militaire voertuigen maken en dit op 3 module’s, maar eerst wil ik gaan kijken hoe het gaat met dinamo waar we op dit moment druk mee bezig zijn om alle reeds bestaande module’s om te bouwen van het van Meekeren bloksysteem naar Dinamo.

Thuis was ik al bezig geweest met een kermis module alleen dan zonder rails, dus allen een plein met huisjes, maar wegens ruimte gebrek deze weer gesloopt en de kermis attracties bewaard voor een later moment.
Nu vond ik het idee van Wim zijn module’s een leuk idee om een aantal module’s te bouwen naar een voorbeeld van de Delftse binnenstad, gelijk kwam bij mij het idee om deze 2 module’s te combineren met mijn module.
Wim vond dit een leuk idee en heeft wat aanpassingen gemaakt in zijn tekening om zijn module passend te maken aan mijn kermis module.
En zo is het idee dus gekomen.

Als eerste wat hout laten zagen bij de plaatselijke bouwmarkt en de module in elkaar gezet.
de rails komt altijd op een dijk en ook de afstanden aan het begin en einde van de module moet gelijk zijn , zodat je een flexibele baan kaan bouwen.

20150419_130554

Ook komt er een tunnel, waarin wegwerkzaam heden zijn.

20150427_151610

Er zit ook led verlichting in de tunnel en ook een rijdende afzetting met pijl (welke echt knipperd) en paaltjes met verlichting, deze wil ik gaan aansturen met arduino.

20150510_162021

Het marktplein krijgt links een restaurant met terras aan de achterzijde, hiernaast een winkel en 2 woonhuizen.

20150510_162111

Het stadhuis “purmerend” van Kibri geverfd naar het echte voorbeeld met ernaast een terras.

20150710_202152

Een mooi overzicht hoe de module er nu uit ziet, aan de voorzijde van het spoor komen moestuintjes met huisje en achter het spoor het marktplein met stadhuis en stadspanden.

20150621_094431

Even een proefopstelling van de kermis (links voor aan komt nog een draaimolen).
de kermisattracties worden aangestuurd door een faller timer met verschillende intervallen, hierdoor draait een attractie en stopt even en gaat weer verder net als in het echt.
Een aantal attracties wil ik gaan voorzien van smd leds voor lichteffecten, ook deze wil ik gaan aansturen met arduino.

20150705_153342

Binnenkort hopelijk weer een update!