DMV naar Rail 2015

Ook in 2015 is onze modulebaan weer te zien op verschillende exposities. De eerst volgende gelegenheid is Rail 2015 in de expo hallen in Houten.

We hebben dan de Nederlands georienteerde N-spoor module baan bij ons van ongeveer 15×12 meter. Veel modules zijn afgelopen jaren flink verder aangekleed en ook het grote station met meer dan 60 wissels gaat weer mee.

De beurs duurt 3 dagen dus er is weer veel mogelijkheid om allerlei bijzondere NS treinen en combinaties te fotograferen!

DMV naar Houten Digitaal – Zaterdag 13 december

Op zaterdag 13 staat de Delfste Modelbouwvereniging op de modelspoorbeurs in Houten. Normaal gesproken is de modelspoor beurs in Houten voornamelijk gericht op verkoop. Ditmaal is er een thema namelijk Digitaal rijden, georganiseerd door HCCM en Picommit. Er zullen verschillende verengigingen deelnemen om hun ervaring met digitaal rijden te demonstreren.

De Delftse Modelbouwvereniging heeft een standje (dus geen modulebaan) waarbij we laten zien hoe we bezig zijn om onze baan om te bouwen naar digitaal rijden. We hebben een aantal laptops draaien met demo’s van hoe de modulebaan digitaal moet gaan rijden en een klein testbaantje waarop je kunt zien dat digitale en analoge treinen op de zelfde baan kunnen rijden. Dit doen we met Koploper en Dinamo. Verder is er een module van het station die op zijn kant staat zodat je kunt zien hoe we de modules electrisch aansturen.