Delfste Modelbouwvereniging in Rijswijk EXPO-HAL

Afgelopen weekend heeft de DMV haar nieuwe modelspoorbaan geïntroduceerd tijdens de Nederlandse Modelspoordagen in de EXPO hal in Rijswijk. In tegenstelling tot andere modelbanen op de beurs die volledig aangekleed zijn, was bij de DMV te zien hoe een modelspoorbaan wordt opgebouwd.

De baan bestaat nog slechts uit een houten constructie waarop het spoor is neergelegd. Het is de DMV-leden nog op tijd gelukt om het hoofdspoor aan te sluiten op een transformator, waardoor er toch rijdende treinen te zien waren. Met wat losse huisjes hier en daar, maar zonder verdere aankleding, was toch een redelijk beeld te krijgen van hoe het gaat worden. Een Duits landschap met zowel een berg als een haven, twee stations en een stoomdepot. Op de berg komt een tandrad baantje te liggen die het dorp op de berg bereikbaar maakt.

De baan in aanbouw riep veel positieve reacties op van toeschouwers, die veelal nog nooit goed hebben kunnen zien hoe een grote modelspoorbaan wordt gemaakt. Gelukkig is de baan nog lang niet af en zullen tijdens andere beurzen nog vaker verschillende fases van aanbouw te zien zijn. Wij houden u op de hoogte van beurzen waar wij staan in de agenda!

Heeft u zelf mooie foto’s van onze baan gemaakt, wij zien ze graag verschijnen.

DSCF4631     DSCF4636 DSCF4637  DSCF4640 DSCF4642   DSCF4645